Roční plán

BABIČČIN STATEK PLNÝ ZVÍŘÁTEK

(…a pohádek)

Charakteristika:

Základní myšlenkou celého ročního plánu je „návrat ke kořenům“.

 

 

Časový rozsah:

dlouhodobý

 

Věková skupina:

2-4 roky

 

Cíl:

Přiblížit dětem venkovský život našich babiček, jejich denní řád se všemi povinnostmi i radostmi, seznámit je s tradicemi, které přetrvávají po staletí a stát se tak jejich pokračovateli.

 

 

Očekávané výstupy (základní):

-         Odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých (adaptační období)

-         Zvládat jednoduchou sebeobslužné a pracovní úkony (postarat se o hračky, uklidit po sobě, oblékat se a svlékat, obouvat…)

-         Rozhodovat se o svých činnostech

-         Bránit se projevům ubližování, vyjádřit souhlas i nesouhlas, umět říci „ne“ v situacích, které to vyžadují

-         Respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla

-         Záměrně se soustředit na činnost a udržet po krátkou dobu pozornost

-         Naučit se nazpaměť krátké texty

-         Řešit problémy

-         Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného

-         Těšit se z hezkých a příjemných zážitků

 

Očekávané výstupy hlavních témat:

1/ Rodina

·       pochopit kam patřím

·       umět říci, kdo je moje rodina

·       umět vyjmenovat členy rodiny a chápat, že každý je jiný, má svou roli a svojí výjimečnost.

 

2/Práce (u babičky na statku i dnes)

·       Seznámit se s druhy prací na venkově

·       Pochopit vztah lidí a zvířat, jejich vzájemného soužití, zkusit chápat nutnost jejich vzájemné symbiózy

 

3/ Zvířata na statku

·       Rozpoznávat a pojmenovat základní druhy zvířat a jejich mláďat, která u domu žijí

·       Vědět, že každé z nich potřebuje k životu něco jiného

·       Vědět, že jsou taková, která jsou naprosto odkázaná na pomoc člověka  a naopak člověk potřebuje k životu je. 

 

·       Být citlivý ve vztahu k živým bytostem, k přírodě a učit se jí chránit

 

4/ Zvyky, tradice, hry (i našich babiček)

·       Mít povědomí o základních tradicích, které nás dodnes provází

·       Naučit se jednoduché hry

·       Vstoupit do hry, umět přijmout roli

 

5/ Pohádky

·       Uvědomit si rozdíl mezi pohádkami za dob našich babiček a těmi dnešními

·       Soustředěně sledovat, naslouchat

·       Vzít na sebe roli v jednoduché dramatizaci

 

 

Rizika (co ohrožuje úspěch záměrů pedagoga):

-         Neznalost vývojové psychologie dětí v předškolním věku

-         Neznalost či nedostatečný respekt k individuálním potřebám dětí

-         Nedostatečné uznání a oceňování úsilí či úspěchu dítěte

-         Nedodržování „zdravých stereotypů“

-         Spěch, nervozita, nedostatečné „naladění se“na momentální rozpoložení, potřeby či přání dětí

-         Předávání hotových poznatků

-         Výběr a nabídka témat, která jsou životu dítěte příliš vzdálená či pro jeho vnímání a chápání náročná

 

 

Třída Rarášků má svá specifika. Přicházejí k nám děti ve věku od 2 let. A nejdůležitější je, aby se zde cítily v bezpečí a pohodě. A tak u všeho, co pro děti připravujeme, myslíme na základní myšlenku, a to sice, že CESTA JE CÍL.

 

 

 

Harmonogram školního roku 2013/14
  • Zahájení  školního roku 2.9. 2013
  • Ukončení školního roku 27.6. 2014
  • Příměstský tábor 2014   IV. týdenní turnusy od 30.6. do 25.7
  • Školka Jednoho stromu ( 7,30 - 17,30) a školička Rarášků ( 7,45- 17,00) funguje každý všední den v rozmezí 2.9.2013 až 27.6.2014 mimo státem uznávané svátky a následující termíny:

        23.12., 27.12., 30.- 31.12. 2013, 9.5. 2014

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Kontakt

JEDEN STROM o.s. Vykoukových 623/7
Praha 5, 153 00

Komunitní centrum Jeden strom:
Dolnočernošická 443
Lipence - Dolní Černošice
252 28
IČ: 265 65 129

číslo účtu: 2181353399/0800

V menu O NÁS naleznete více kontaktních informací a také popis cesty kudy se k nám dostanete.
+420 777 258 450
(ředitelka Mgr. Alena Laláková)